לא רק באגדות: 4 סיפורים מעוררי השראה

אחת האגדות האהובות שנחרטו עמוק בתודעה של כולנו היא האגדה על סינדרלה, שהפכה בן לילה מלכלוכית לנסיכה, ונראה שלא בכדי קיבלה האגדה הזו מקום של כבוד בתרבות שלנו. האפשרות לעשות מהפך כזה בחיים ממשיכה לפרנס גם היום אינספור אספקטים בעולם שלנו, וגם, בואו נודה על האמת, את החלומות שלנו.

אך האם באמת אפשר לעשות שינויים כאלה בחיים שלנו ואיך זה קורה? כמה סיפורים מעוררי השראה לפניכם, שיגרמו לכם להאמין שאולי האגדה על סינדרלה אפשרית אחרי הכל.

כשעוז גבאי, 33 מגבעתיים, היה סטודנט הוא החל לעבוד כברמן באספרסו בר השוכן בבניין בו נמצאת חברת מימון ישיר. הוא לא תיאר לעצמו לאן תיקח אותו העבודה הזו. הוא היה מגיע מדי יום לעמדת הקפה ודאג לפנק את העובדים כמו שרק מי שמכין קפה מעולה יודע, אבל אז הגיעה שיחה אחת, ששינתה את כל התמונה. "מזכירת סמנכ"ל השיווק של חברת מימון ישיר הייתה מגיעה מדי בוקר לקנות קפה ונוצר ביננו קשר", הוא נזכר. "באחת הפעמים היא שאלה אותי אם הייתי מעוניין לבוא לראיון לאחד התפקידים שנפתחו בחברה וההצעה הזו הגיעה מבחינתי בדיוק בזמן". 

עוז, שהיה באותה תקופה רק בן 23, החליט שהגיע זמן לשינוי והחליט לקפוץ על ההצעה בשתי ידיים. הוא עבר את מבחני הקבלה לתפקיד וזמן לא רב לאחר מכן החל לעבוד כנציג מכירות במוקד החברה. עם הזמן והניסיון שצבר הוא החל להתבלט ולהוכיח את עצמו, ולאחר שנתיים במוקד המכירות הבין ששוב הגיעה העת לשינוי בחייו. מישהו כנראה הרגיש ברצון שלו וממש כמו בסיפור של סינדרלה הוצע לעוז תפקיד חדש: להתקדם למחלקת האשראי כחתם אשראי. "ההצעה להתקדם הייתה מאד מרגשת עבורי", הוא מספר. "אך מעבר לזה, התחושה הייתה שרואים אותי וששמים לב ליכולות שלי והסיפור שלי הוא הוכחה ניצחת לכך". 

היום עוז עובד במימון ישיר כבר כמעט עשור ומשמש כמנהל תחום מכירות לבתי עסק. כשהוא חושב על הדרך שעשה, מברמן ועד לתפקיד הניהולי שלו היום, הוא חש בעיקר גאווה. "אם אני צריך לסכם במילה אחת, הייתי אומר שהחברה הזו היא פשוט בית. משפחה. וכמו במשפחה תמיד ייראו אותך ותקבל תמיכה ועזרה שיקפיצו אותך קדימה", הוא מסכם.   

 

גם עו"ד לירז חקמון, שהתחילה במימון ישיר כנציגת מוקד מכירות והיום משמשת כסמנכ"לית תפעול ויועצת משפטית בהנהלה הבכירה, יכולה להזדהות עם התחושה הזו. לירז, החלה את עבודתה בחברה בגיל 26, כשעוד הייתה סטודנטית, וכיום עובדת בחברה כבר למעלה מעשור.

לירז מספרת: "אני זוכרת ששמעתי מחברה שמחפשים אנשי מכירות חזקים במימון ישיר. אני הייתי בעיצומם של הלימודים לתואר במשפטים והמשרה שהם הציעו נשמעה לי אטרקטיבית והסתדרה עם הלימודים". לירז החלה לעבוד כנציגה במוקד המכירות ובמהרה הוכיחה את יכולותיה בתחום.

באותה התקופה החברה הייתה עודנה בחיתוליה, והוחלט על פתיחת מחלקת תפעול. המנהל הישיר של לירז, שהבחין בכישוריה, הציע לה תפקיד ניהולי במחלקה החדשה וכך, כחמישה חודשים בלבד אחרי שהתחילה לעבוד בחברה כנציגת מכירות, קודמה לירז לתפקיד אחמ"שית במחלקת התפעול.
עם סיום לימודיה כבר הפכה לירז למנהלת מחלקת התפעול, ואת הסטאז' שלה עשתה במקביל למשרת הניהול. לאחר שעברה בהצלחה את בחינות הלשכה וקיבלה רישיון עורך דין, המשיכה לירז להתקדם בחברה וכיום היא משמשת כסמנכ"ל תפעול וכיועצת המשפטית של החברה. "יש סיפוק גדול כשרואים אותך במקום העבודה שלך ומעריכים את העבודה שאתה עושה", היא אומרת. "לצד ההערכה והסיפוק ישנה גם תחושת גאווה עצומה על הדרך היפה והמרשימה שעשיתי, ועל כל האתגרים שצלחתי".

  

מוריה אבידן החלה לעבוד במימון ישיר לפני 3 שנים, כשהייתה בת 26. היא הגיעה לחברה דרך המלצה של בת דודתה, שעבדה גם היא בחברה והחלה לעבור כנציגת מכירות. דרישות התפקיד כללו בין היתר יכולות מכירה גבוהות, עמידה ביעדים ועבודה תחת לחץ ומהר מאד מוריה התגלתה כאחת העובדות החזקות במחלקה. במשך תקופה של למעלה משנה היא הפגינה יכולות מרשימות. אך לאחר שנה וחצי, היא הרגישה שהיא נשחקת והלהט ההתחלתי שהביאה עימה לתפקיד, החל להתפוגג. "כשהמוטיבציה שלי ירדה זה השפיע ישירות על התפקוד שלי במוקד. הגעתי למצב שלא עמדתי ביעדים שלי תקופה ארוכה", היא מספרת. 

 מוריה הייתה על סף פיטורין, אבל משהו בתוכה סירב להרפות. "ביום הפיטורין שלי, שכבר הייתי עם רגל אחת בחוץ, הגעתי לשיחה במחלקת משאבי אנוש. שיתפתי את רכזת הפרט והרווחה בתחושות שלי ואמרתי לה שאני מרגישה שעדיין לא מיציתי את עצמי והייתי רוצה לשקול אפשרות להישאר". 

רכזת הפרט והרווחה הקשיבה לדבריה והחליטה להירתם. אחרי לא מעט שכנועים, היא הצליחה להשיג עבורה ראיון אצל מנהלת מחלקת שירות הלקוחות, שהסכימה להעניק לה דבר אחד: הזדמנות נוספת. "כשהציעו לי לעבור למחלקת שירות הלקוחות לא חשבתי כלל שמדובר בתחום שאמצא בו סיפוק או אופק", היא מחייכת. "אבל בכל זאת הסכמתי לנסות", וההסכמה הזו התבררה מהר מאד כנכונה. 

 
 
מוריה השתלבה במהירות במחלקת שירות הלקוחות, תוך שהיא בונה שוב את תחושת הבטחון שלה. היא החלה להביא את שלל הכוחות והכישורים שלה לתפקיד שהתבררו שהוכיחו את עצמם ותוך חמישה חודשים מונתה לנציגה בכירה. חצי שנה לאחר מכן, היא כבר מונתה לראש צוות במחלקת השירות. "התחושה היא תחושת אושר וסיפוק, תחושה שלא וויתרו עליי, שמביאה איתה גם המון הערכה להון האנושי בחברה. היום אני מרגישה הגשמה עצמית, ומבינה שלא הייתי יכולה להגיע לתחושה הזו ללא האתגרים בדרך, וללא ההזדמנות שקיבלתי. זה לא טריוויאלי שהמנהלת הישירה שלי קיבלה אותי בזרועות פתוחות רגע לפני שפוטרתי מתפקידי הקודם, היא זיהתה את הפוטנציאל שלי והעניקה לי את האפשרות להתקדם". 

ואם דיברנו על הזדמנויות, סיפורו של אלכסנדר זיידנברג הוא דוגמה לא פחות ממופלאה ומרגשת לכך. אלכסנדר החל לעבוד בחברה כמנקה מטעם חברת ניקיון כשהוא נושק ל-70. הוא היה מגיע בכל יום למספר שעות אחר הצהריים, ולמרות המחסור בשפה החל ליצור קשרים נפלאים עם עובדי החברה. עם השנים מצבו הבריאותי התדרדר והקשה עליו לבצע את תפקידו בצורה המיטיבית. בחברה התלבטו כיצד לנהוג: מחד, לא היה מענה על הצרכים המשרדיים שהוא היה אמור לספק אבל מאידך לא רצו לגרום לפיטוריו ולהותיר אותו בגילו ובמצבו ללא פרנסה. לאחר סיעור מוחות החליטה החברה לעשות מעשה ופשוט לאמץ אותו לשורותיה. הם ביצעו בשמו עזיבה מסודרת מחברת הניקיון על מנת שיוכל לקבל את כל הזכויות הסוציאליות שלו ובמקביל ייצרו עבורו משרה של 3 שעות יומיות במחלקת התפעול, שהלמה את מצבו. אלכסנדר, שהיה מגיע בעבר לעבודה עם בגדי מנקה והיום מגיע אליה עם חולצות מכופתרות ושעון כיס עם שרשרת, יחגוג ביולי הקרוב 75 קיצים, והוא חלק בלתי נפרד מהבית הזה, שנקרא מימון ישיר. 

 

 

הצטרפו גם אתם למשפחת מימון ישיר

בדיקת נתונים. אנא המתן מספר שניות

נא להמתין...